PENTAGON’un En Yaratıcı 5 Şarkısı

PENTAGON’un altı yıllık bir grup olarak, her biri farklı ve büyüleyici bir konsepti takip eden çok sayıda harika müzik ürettiler. Ekim 2016’daki çıkışlarından bu yana 12 mini albüm, 1 albüm ve 3 dijital single ürettiler. Bunun da ötesinde Japonca ve Çince mini albümler, albümler ve dijital single’lar ürettiler.

Güçlü ve şiddetli konseptlerden daha rahat konseptlere kadar, PENTAGON her şeyi yaptı. Konsept ne olursa olsun, her zaman yaratıcı olacakları garanti edilebilir. En yaratıcı beş şarkılarını seçtik.

1. ‘Parlak’ (2018)

Şu anda YouTube’da (1TheK ve Resmi Kanal) toplam 260 milyon izlenme ile 2018’in en iyi K-Pop hitlerinden biri olan ‘Shine’, aşık olduğunuz kişiye bir itirafın aptal, inek ve taze bir yorumu. Canlı cazibeleriyle, koreografinin ve stilin detayları ve öldürücü kısımlarına dair her şey hayranların kalbini fethediyor.

İnkar edilemez bir şekilde, korodaki Fortnite Hype Dance, koreografinin ana öldürme noktasıdır. Hayranların birlikte dans etmesi kolay, akılda kalıcı ve şarkının salak temasına uyuyor. Koreografiyi bu dans hareketi etrafında merkezlemek, o sırada hareket internette trend olduğu için şarkıyı alakalı tuttu.

Bir başka öldürme noktası da şarkının sonuna doğru YanAn’ın sevimli “Bebeğim!” Prens benzeri bir görselliğe ve doğal bir sevimliliğe sahip olan üye olarak YanAn, bu bölümün sorumluluğunu üstlenmek için mükemmel bir üye. Kısa bir an olmasına rağmen, yaklaşık beş yıl geçmesine rağmen fandom içinde ve dışında unutulmaz bir hal aldı.

Hayranlar da üyelerin sevimli tarzlarından gözlerini alamadılar. Müzik şovu performansları sırasında üyelerin yanakları kızardı ve yüzleri o özel kişiye karşı hissettiklerini harekete geçirmeye geldiğinde çaresizliklerini ifade ettiler. Kıyafetler ayrıca pelerinler, kayak gözlükleri ve avcı şapkaları gibi ilginç aksesuarlar da içeriyordu. Sahnede bir Pinokyo ipli kukla bile kullandılar. Bu aksesuarların kullanımı üyeleri, “널 사랑 하는 찌질이 찌질이, 그래 머저리 머저리 머저리 머저리 머저리 머저리, 난 한테 거 머리 머리 머리 머리 머리 머리 머리 머리 머리 머리 머리 머리 머리 머리 머리 머리 머리 머리 머리 머리 머리, 겉절이”, “Ben bir kaybeden, kaybeden seni seviyor, Evet, ben bir aptalım, aptal, ben bir sülüğüm ve senin için bir yabancıyım”.

Konu aşk olduğunda hepimizin biraz aptal olduğunu gösteren neşeli bir parça.

2. “Yaramaz Çocuk” (2018)

“Naughty Boy”, 10 Eylül 2018’de “Thumbs Up!” Albümlerinin başlık şarkısı olarak yayınlandı. PENTAGON’un adını gerçekten duyuran şarkı “Shine”dan sonraki ilk geri dönüşleriydi.

Çıkışından dört yıl sonra bile, ‘Naughty Boy’ canlandırıcı sevimli ama esprili bir şarkı olarak hala güçlü duruyor. Şarkı, güçlü veya şiddetli bir konseptten uzaklaşırken dinlemek ilgi çekici olmakla kalmıyor, aynı zamanda önemli bir mesaj da veriyor. Şakacı sesiyle, bireylerin hayatta kendi yollarında daha iddialı olmalarına yardımcı olmak için normlara karşı bir isyan duygusunu teşvik eder. Aynı zamanda güvenilmez bir dünyada kendi yolunuza gitmenin en iyisi olduğunu ifade eder.

Aşağıda şarkının önemli sözlerinden bazılarını bulabilirsiniz.

“Umchiki umchiki, beni zorlama, umchiki umchiki, lütfen git biraz tavuk ye”

“5 artı 5 eşittir 9, köpekler oink oink derler, sesim çok çıkar derlerse nununana giderim, kimseyi dinlemem”

“Hayatta bir sürü güzel insan var ama sonunda hepsi değişiyor”

Şarkıda kullanılan metaforlar ve koreografideki motifler kurbağa etrafında şekilleniyor. İlk bakışta kurbağaların kullanımı, izleyicilerin dikkatini çekmenin sevimli ve göz alıcı bir yolu gibi görünüyor. Bununla birlikte, kurbağa motifi, Kore halk masalı “Yeşil Kurbağa” dan kaynaklanan daha derin bir anlama sahiptir. “Yeşil Kurbağa”, kendisine söylenenin her zaman tersini yapan yaramaz bir kurbağanın hikayesini anlatıyor. Her zaman yanlış olanı yapmak, annesinin son arzusunu yerine getiremeyince onu büyük bir üzüntü ve sıkıntıya sokar.

Koreografinin kendisi de yaratıcı. Şarkı, arkasında sıralanan tüm üyeleri gizleyen yere yerleştirilmiş tek bir açık şemsiye ile başlar. Küçük bir şemsiyenin arkasında, kendilerini tanıtmak için teker teker zıplayan sekiz yetişkin adamın gizlenmesi seyirciyi şaşırttı. Korodaki dans hareketleri kurbağanın ellerini ve bacaklarını hareket ettirerek ve kurbağa gibi zıplayarak hareketlerine benzetilerek koreografisi yapılmıştır.

‘Naughty Boy’u bu kadar yaratıcı yapan şey, genç nesil için çok önemli olan bir mesajı paylaşmak için pop müzikte Kore kültürel referanslarının neşeli ama zekice kullanılmasıdır.

3. “1. Tur” (2019)

Hangi grup birbirine diss atarak ve birbirlerinin utanç verici özelliklerini ifşa ederek bir şarkı yapabilir? PENTAGON yapabilir!

2019 “Genie:us” albümlerindeki bir B-tarafı parçası olan “Round 1”, üyelerin eşleşip birbirleriyle sevecen bir şekilde dalga geçtiği eğlenceli bir şarkı.

Şarkının sahne performansında, WooSeok, koroyu söyleyen ve her mısrada bir çifti diss savaşları için gündeme getiren ring spikeridir. WooSeok’un maknae olması, diss savaşlarına ev sahipliği yapmasını çok daha şirin ve zekice bir fikir yapıyor ve şarkının sonunda diğer herkese karşı son diss’i yapmasını izlemek ilginç.

Sözler, üyelerin korku filmlerinden ve hayaletlerden korkmalarını, kirli yatak odalarını, kötü kokulu ayaklarını ve aşırı uyuma sevgilerini dalgalandırıyor. Üye sayısının tek olması nedeniyle, maknae WooSeok grubun geri kalanına tek başına diss atıyor. Dört çift üye birbirini kızartmak için sırasını aldıktan sonra, WooSeok boyuyla övünür, eğer boy yaş olsaydı o zaman en büyüğü olurdu.

Şarkı birbirini ifşa etse de PENTAGON bunu ancak birbirlerine çok yakın ve dost oldukları için yapabiliyor. Şarkının sonu, WooSeok’un “Bunu çok yakın olduğumuz için yapamıyor muyuz?” cümlesiyle sona eriyor ve tüm üyeler mutlu bir son için şarkıya sarılmak için bir araya geliyor. Hui bile mutlu bir şekilde “iyi bir ilişkimiz var!”

4. “2. Tur” (2019)

PENTAGON’un muhalefet savaşları ‘2. Tur’da devam ediyor. Neşeli bir melodiye sahip ‘Round 2’, üyelerin eşleşmesini, vücut değiştirmesini ve birbirleri gibi yaşamaktan büyülenmelerini konu alıyor.

Bu kez şarkıya maknae WooSeok değil, en büyük üye olan JinHo liderlik ediyor.

Muhtemelen şarkının en şok edici ve ilginç kısmı ShinWon ve Hui’nin sırası. ShinWon, Hui ShinWon’un vücuduna hapsolmuşken şarkı söylüyor ve ShinWon tam bir rock manyağı olduğundan şarkı söylemek yerine kendi repliklerini haykırıyor. Sözler, “Damarlarımda Rock yıldızı kanı akıyor, hip-hop’u sevmiyorum, rock’ı ve elektro gitar çalmayı seviyorum, Uzun saç, saç bandı ve kafa vurmaktan başım dönüyor, Rock asla ölmeyecek, Nyaaang!” Buna karşılık Hui, banka yapmak konusunda Hui’nin vücudunda mahsur kalan ShinWon olarak şarkı söylüyor.

Beden değiştirmek ve başka bir üye olmanın nasıl bir şey olacağı hakkında şarkı söylemek, dinleyicilerin onları daha derinden tanımasını sağlarken bize sonsuz bağlarını göstermenin yaratıcı ve sevecen bir yoludur.

5. “Papatya” (2020)

K-Pop endüstrisinde aşkın farklı yönleri hakkında şarkı sıkıntısı yok. Kalbimizi farklı atan biriyle göz göze gelme hissinden, duygularımızı ifade etme tereddütüne, birlikte paylaşılan mutlu anlara, çatışmaları aşmaya çalışmaya, iki sevgilinin ayrılığına ve sonrasına kadar her biri için bir şarkı var. aşkın bu evrelerinden

PENTAGON’un ‘Daisy’ filmi, aksine bizi eskisi kadar saf bırakan bir ayrılığın acısının tutkulu ve teatral bir ifadesidir.

Şarkının bestesi, bu durumda hissedilen duyguların inişli çıkışlı gidişatına paralel. Ayetler ve köprüler, güçlü vokallerle dolu patlayıcı ve dramatik bir koroya dalmadan önce, bir hüzün ve çaresizlik alt tonuyla nispeten yumuşak ve narindir.

‘Daisy’ koreografisi kesinlikle onların en dokunaklı ve çarpıcılarından biri. Dans hareketleri, seyirciye tüm duyguları iletmek için koro kadar eşit derecede patlayıcı ve dramatik. Koreografideki drama şarkı boyunca tutarlı olsa da, koroda özellikle büyük, teatral kol hareketleri, güçlü zıplamalar ve dönüşler bulunur ve üyelerin sahnede farklı oluşumlarda dinamik olarak hareket ettiğini görür. Her hareket keskin ve güçlü ama yumuşak ve akıcı.

Koreografiye gömülü sembolik anlar da var. Bunlardan ilki şarkının en başında YanAn’a odaklanıyor. YanAn arkada durup diğer üyelere doğru öne doğru yürürken, diğer üyeler başlangıç ​​pozisyonlarını çoktan aldılar. Bu hamle, YanAn’ın bir yıl üç aylık aradan sonra gruba geri dönmesinin bir simgesi olarak yorumlanabilir.

Diğeri ise el hareketlerinin kullanılmasıyla papatyaların temsilidir. Papatyalar, açan bir çiçeğin el hareketiyle temsil edilir. Ek olarak, şarkı bitmeden hemen önce üyeler elleriyle bir papatyanın etrafından dolanırken son pozisyonlarına giriyorlar. Masumiyeti, umudu ve saflığı simgeleyen bir çiçek olan papatya metaforunu bir araya getirerek, hem müzikal hem de görsel olarak net bir hikaye anlatmak için floriografiyi iyi bir şekilde kullanır.

PENTAGON ilk galibiyetini ‘Daisy’ ile bir müzik şovunda öğrendi ve 4. çıkış yıldönümlerinden on gün sonra ‘The Show’da 1. oldu.