Katılımcılar Unutulmaz Bir Hafta Sonunu Paylaşıyor

Hayranlar ve sanatçılar, KAMP LA 2022’de kötü bir durumdan en iyi şekilde yararlanmak için bir araya geldi.

KAMP LA 2022, kimsenin yakında unutacağı bir olay değil. Festival 15 Ekim (Cumartesi) ve 16 (Pazar) tarihlerinde Pasadena, CA’daki The Rose Bowl Stadyumu’nda yapıldı. Festival, katılımcılara on beşten fazla grubun performans göstermesi planlanan sürükleyici bir K-Pop deneyimi vaat etti.

Yine de, ilk sanatçının sahneye çıkmasından 36 saatten daha kısa bir süre önce çeşitli sorunlar ortaya çıktığı için bu söz asla gerçekleşmeyecekti. Festival, Twitter’da hızla Fyre Fest 2.0 olarak takma adını aldı. İşte bu ayın başlarında KAMP LA’da olanların bir dökümü.

Garip

K-Pop sanatçısının performansı dışında, bir K-Pop konserini gerçekten unutulmaz kılan şey, hayranlar arasındaki deneyimdir. Hayranlar, ışık çubuklarını kişiselleştirir, dağıtılacak bedavalar yaratır ve idollerinin sahneden kalabalığın içinde görmeleri için afiş projeleri finanse eder. KAMP’a giden iki hafta, bilet yarışmaları, imzalı albüm çekilişleri ve son dakika güncellemelerinin yayınlanmasıyla dolu diğer konserler gibiydi. Ancak, KAMP yaklaştıkça organizatörler, yarışmalarından herhangi birine katılan herkese, tribünlerde dört adede kadar boş koltuk kullanma imkanı sunan ücretsiz bilet e-postaları gönderdi. Işık çubuklarının yasaklanması dışında her şeyden bahsetmiyorum bile, hayranları bir sonraki adımda ne olacağını merak etmeye bıraktı.

Kötü

Herhangi bir konser veya festivalde olduğu gibi, bir veya iki sorun olması zorunludur. Ne yazık ki, KAMP LA, etkinlik başlamadan önce sorunlarla boğuştu ve bu süreç boyunca devam etti. Katılımcılar, en önemli sorunun genel bir iletişim eksikliği ve neler olduğuna dair zamansız güncellemeler olduğunu belirtti. Birçok hayran, favori sanatçı(lar)ın performansını görmek için eyalet dışından ve hatta ülke dışından seyahat etti, ancak bir gün önce gelmeyeceklerini öğrendiler.

Çevrimiçi ortamda en çok konuşulan konunun yanı sıra, sahnede performans sergileyen sanatçılar, zorluklardan paylarına düşenden fazlasını yaşadılar. İç kulakların çalışmamasından çalınan yanlış müziğe kadar, sanatçılar kendilerine atılan her şeyi adım adım aldı.

İyi

İlk gün sahneye çıkan P1Harmony, senkronize koreografileri ve ana vokalleriyle “Do it Like This”, “Black Hole” ve “Doom Du Doom” gibi şarkıdan şarkıya zahmetsizce geçerek seyirciyi büyüledi. Baştan sona performans sergiliyorlar ve bu, sahnede yeteneklerini gösterdi.

AESPA, çarpıcı görselleri ve çekiciliği ile ikinci gün için çarpıcı bir kapanış görevi gördü. Hayranlar AESPA’yı canlı izleyerek büyülendiler ve “Black Mamba”, “Illusion” ve “Savage” gibi şarkıları seslendirdikleri için bazen havada bu anıtsal anı kaydetmeyen bir telefon bile yoktu.

Son fakat kesinlikle en az değil, “iyi” olarak Momoland. Bu sextuplet sadece birinci günde ABD’ye vardıktan sadece birkaç saat sonra değil, aynı zamanda ikinci günde de performans gösterdi. Katılımcılar, “Bboom Bboom”, “BAM” ve “Yummy Yummy Love” gibi grubun en dikkate değer şarkılarından bazılarına eşlik etti.

Şaşırtıcı

SÜPER JUNIOR. YÜKSEK EPİK. iKON. CHUNG HA. TFN. Bu altı grup, KAMP’taki set listeleri sırasında inanılmazdı.

SUPER JUNIOR’un neredeyse eksiksiz bir grup olarak ABD’deki ilk seferi olduğu gibi, A-Game’lerini getirdiklerini söylemek yetersiz kalır. İlk günü kapatan grup, bir festivalde performans sergileyen bir grup değil, turnedeki bir durakmış gibi sahne aldı. Grup, ELF’yi yalnızca “Devil”, “Sorry, Sorry” ve “Black Suit” gibi hayranların favorileriyle sevindirmekle kalmadı, aynı zamanda yol boyunca kaçınılmaz olarak yeni hayranlar da kazandı. Fantastik performanslarının yanı sıra, birçok hayran için öne çıkan şey, SUPER JUNIOR’ın bilet sahiplerini doğaçlama bir şekilde karşılamasıydı.

K-Pop festivallerine yabancı olmayan solist Chung Ha, ikinci günkü performansıyla hayranlarını mest etti. Dansçılarından dördü ve solo ile birlikte dans ederken, ana sahneden alt konuma kadar sorunsuz bir şekilde çalarak ve “Snapping”, “Sparkling” ve “Roller Coaster” performanslarıyla hayranlarını selamlamak için geri döndü. Kalabalığın içinde albümlerini veya tabelalarını tutan hayranlara kişisel olarak teşekkür etmekle kalmadı, aynı zamanda katılımcılara yaklaşmakta olan albümünden önceden yayınlanmış bir şarkı şeklinde özel bir hediye verdi. Seyircilere geldikleri için teşekkür ederek ve kendisini tekrar davet etmemizi isteyerek setini sonlandırdı.

Eskiden T1419 olarak bilinen TFN, ilk gün bazı teknik sorunlar yaşamış olabilir, ancak olağanüstü profesyonellikleri nedeniyle bunu asla bilemezsiniz. EDIWEISS ile ilk kez tanışarak hitleri “Get the Bomb” ve “EXIT”in yanı sıra daha pek çok parçanın unutulmaz performanslarını sergilediler. Amerika’daki ilk çıkışları olarak festivali kullanan grup, her iki günde de festivalin açılışını yaptı ve katılımcılarla tanışma ve selamlama etkinliğine katıldı.

Hayranlar, iKON’un KAMP LA’daki ikonik performansından sonra bir dünya turu talep ediyor ve anlaşılır bir şekilde öyle. Gerçek bir hip-hop grubu gibi sahneye çıkan iKON, “RHYTHM TA”, “Love Scenario” ve “Bling Bling” de dahil olmak üzere hit parça performans sergiledi. Üyeler sahneden atladılar ve barikattan performans sergilediler, bu da bazı hayranlara gerçekten hayatlarında bir kez yaşanabilecek bir deneyim yaşattı. Grup, iKONICS’i yıllardır ilk kez ABD’de karşıladı ve orada olmaktan çok mutlu olduklarını söyleyebilirdiniz.

Tablo’nun açılışını ve etkinlik organizatörlerini kızartmasından, bir festivalden çok bir EPIK HIGH konseri gibi hızlı bir şekilde hissettirmeye kadar, EPIK HIGH hafta sonunun en önemli olayıydı. Grup, her zamanki maskaralıklarına sadık kalarak hayranlarını su yağmuruna tuttu, kalabalığa imzalı bir tişört fırlattı ve kütüphanelerinden “Born Hater”, “No Thanxxx” ve “Don’t Hate Me” gibi hit parçalar seslendirdi. ” Setlerinin sonunda, The Rose Bowl’da EPIK HIGH hayranı olmayan bir katılımcı yoktu.

Böylece unutulmaz bir hafta sonu sona erdi. Her şeye rağmen, hayranlar yine de KAMP’ta performans sergileyen sanatçıları desteklemek için ortaya çıktı. Bazı hayranlar için, bu sanatçıları bir daha asla göremeyeceklerinin farkına varmaları, katılımlarının arkasındaki sebepti. Diğerleri için, sanatçılar sahneye çıktıklarında mekanın boş olmamasını sağlamak ezici bir ihtiyaçtı. Nedeni ne olursa olsun, teşekkürler.
Bu grupların birçoğunu ABD’de kendi turlarında veya KCON’da görmeyi umuyoruz.


Bu etkinlik Rachael Lovette tarafından kapsanmıştır.

Resim Kredisi: Rachael Lovette

Video Kredisi: K-What Official