K-Pop Ajanslarının Derecelendirilmesi 2022: STARSHIP ENTERTAINMENT

K-pop’un birçok küçük ajansına kısa bir göz atmadan önce, hakkında daha fazla söyleyeceğim birkaç tane var. Bu “bonus” yazılarını düşünün – “dört büyük”ten daha kısa ama bir veya iki paragrafın kapsayabileceğinden daha uzun.

Her zamanki gibi, düşünceler bana ait ve herhangi bir içeriden bilgi gizli değil. Bu makalelerin amacı, K-pop ajanslarının sanatçılarına ve hayranlarına ne kadar iyi hizmet verdiğini belirlemektir. Bu yazının zamanlaması nedeniyle, 2021’in son birkaç haftasını analizimin bir parçası olarak dahil edeceğim.


İyi

Starship Entertainment, K-pop’un en büyük ajanslarından bahsederken sık sık sohbete dahil olmuyor ama gerçekten onun için bir oyun oynuyor gibi görünüyorlar. Her zaman en az bir süper başarılı sanatçıya ev sahipliği yaptılar ve kadroları 2022’de özellikle güçlü görünüyordu.

Sadece bir yıl önce çıkış yapmalarına rağmen, BEN SAHİBİM hızla endüstrinin en üst düzey kız gruplarından biri haline geldi. Onlardan daha fazla müzik isterim, ancak şimdiye kadarki hit kayıtlarını inkar etmek mümkün değil. Starship, onlar için tamamen öldürücü, dolgusuz bir çıkış yılı sunmakta akıllıydı. Kaliteden ödün vermeden halka açık büyük hitler kaydettiler ve üyeler Wonyoung her yerde var gibi görünüyor. Japonya çıkışıyla Kohaku Uta Gassen gelecek ay (orijinal Japon single olmamasına rağmen!), popülariteleri coğrafi sınırlardan sınırsız görünüyor.

Erkek grubunu eleştirdim İSTİKRAR‘ın çıkışını yıllarca yaptı, ancak sonunda 2022’de seslerini bulmuş gibi hissettiler. Starship onlara gerçekten uyan ve “Monsta X Jr.” olarak görünmeyen harika malzemeler veriyor. Yer tutucu. Bu yıl iki sağlam geri dönüşle, iyi durumdalar.

WJSN 2. sezonda çok başarılı bir performans sergiledi. Kraliçelik. Gösterinin bir parçası olmak bir riskti ama karşılığını verdi. 2022’de onlardan pek müzik alamadık, ancak tutarlılıkları hiçbir azalma belirtisi göstermedi. Starship ilginç alt birimi beslemeye devam etti Seçim hem de yılın başında eğlenceli bir yayınla.

Monsta X Grup olarak daha az aktifti, ancak ajans, üye için başarılı bir solo kariyer başlattı. Kihyun, grup çalışmasından farklı olarak rock’tan etkilenen bir sesle güçlü yanlarını akıllıca güçlendirdi. Ve (eski) Monsta X solistlerinden bahsetmişken, Wonho Starship yan kuruluşu Highline Entertainment (Temmuz ayında şirketle birleşen) altında hit parçalar üretmeye devam etti. Yaklaşan askere gitmeden önce çok aktif bir 2022 geçirdi.

Bu sanatçıların tümü, gençleşmiş gibi görünen bir A&R ekibinden yararlandı. Geçmiş yıllara kıyasla Starship’in müzikal üretimi 2022’de çok daha güçlüydü. Şarkıları seçmekten kimin sorumlu olduğundan ve farklı sanatçılar için farklı ekipler olup olmadığından emin değilim ama bir şeyi doğru yapıyorlar.


Kötü

Burada gerçekten söyleyecek pek bir şeyim yok. Daha fazla müzik isterdim WJSN ve BEN SAHİBİMve ajansın solistle ne yapacağını bildiğini sanmıyorum Jeong Sewoon. Ancak bu kelime oyunları dışında, Starship bir afiş yılı geçirdi. Burada ve orada küçük tartışmalar vardı ve bu, kendi boyutlarındaki herhangi bir ajans için elbette eşit. Ayrıca, farklı sanatçılara farklı düzeylerde terfi verildiği açıktır. Ancak kadrodaki herkesin 2022’de parlamak için biraz zamanı oldu ve Starship güçlü satışların ve artan popülaritenin tadını çıkardı. 2023’e girerken çok iyi konumlanmış görünüyorlar.


2023’te görmek istediklerim:

  • IVE’ın harika tekli koşusunun devamı
  • WJSN’den daha fazla müzik!
  • CRAVITY’nin sesini hafif ve eğlenceli tutun — lütfen geçmişin gürültülü seslerine geri dönmeyin

Önceki yıllar: 2021 // 2020 // 2019 // 2018 // 2017