K-Pop Ajanslarını Derecelendirmek 2022: SM ENTERTAINMENT

K-Pop Ajanslarını Derecelendirmek 2022: SM ENTERTAINMENT

7 November 2022 Off By admin

Bu özellik, kademeli olarak Aralık ayından Kasım geleneğine geçerek, gelecek ayın genişleyen yıl sonu geri sayımları için daha fazla alan bıraktı. Önümüzdeki birkaç hafta boyunca, K-pop’un en büyük ajanslarının çoğuna bakacağım ve 2022’lerinin nasıl geçtiğine dair düşüncelerimi sunacağım. ilk sırada SM Eğlence.

Her zamanki gibi, düşünceler bana aittir ve içeriden herhangi bir bilgiye özel değildir. Bu makalelerin amacı, K-pop ajanslarının sanatçılarına ve hayranlarına ne kadar iyi hizmet ettiğini belirlemektir. Bu yazının zamanlaması nedeniyle, analizimin bir parçası olarak 2021’in son birkaç haftasını dahil edeceğim.


İyi

Gibi popüler eylemlerle NCT ve aespaSM Entertainment, K-pop endüstrisinde lider olmaya devam ediyor. Sahne arkasındaki değişimler ajansın çerçevesini değiştirmiş olsa bile, satışları ve etkileri en üst düzeyde olmaya devam ediyor. BTS veya BLACKPINK gibi grupların doğrudan batıya sızmasına sahip olmayabilirler, ancak uluslararası alanda büyük ilerlemeler kaydettiler ve bunu büyük ölçüde kendi şartlarına göre yaptılar.

Bazı eylemler söz konusu olduğunda, SM kazanan formülünü bulmuş ve buna bağlı kalmayı öğrenmiş gibi geliyor. Artık büyük bir hayranı olmasam da NCT Sound, tutarlılığının, her geri dönüş yaptıklarında albümlerinin milyonlarca kopyasını satın alan büyük ve sadık bir hayran kitlesi oluşturduğu inkar edilemez. Bu yıl sadece üç büyük NCT projesinde bile (Evren aralıkta, Rüya ilkbaharda ve 127 sonbaharda), marka birçok satış grafiğine hakim oldu. Bozulmadıysa neden düzeltilsin?

Kırılmayan şeylerden bahsetmişken, aespa hızla ajansın en parlak yıldızı olarak ortaya çıktı. sahip olmamış olabilirler Sonraki seviye-Bu yıl viral bir hit oldu, ancak mini albümleri inanılmaz derecede iyi sattı ve endüstri üzerinde büyük bir etkiye sahipler. Ayrıca, sürekli uluslararası ün için kendilerini iyi konumlanmış hissediyorlar.

SM Entertainment’ın her zaman sevdiğim yönlerinden biri, eski sanatçılarının mirasını nasıl onurlandırdıklarıdır. Ajans, 2022’de bu klasik eylemlerle özellikle başarılı oldu ve onlar için harika albümler hazırladı. Kız Nesil ve Anahtar ve solistlere fırsat vermek gibi Taeyeon, Changmin, Onew, suho, Seulgi ve Xiumin parlamak için. Başka hiçbir büyük ajans solistlerinin gücünü bu kadar iyi kullanamaz. güvenilir-harika süper genç ve Kırmızı kadife ayrıca ajansın yoğun programı içinde geri dönüş yapma fırsatı buldu.

Son olarak, ajansın eski sanatçılarının yeniden düzenlenmiş müzik videolarını YouTube yüklemelerine bayılıyorum. hala bekliyorum Doğan güneşama eminim sonunda oraya varacağız!


Kötü

SM tonlarca fiziksel albüm satmaya devam ederken, korkarım dijital olarak o kadar rekabetçi değiller. Kız Nesil‘s sonsuza kadar 1 ve Kırmızı kadife‘s Ritmi Hisset iyi yaptı ama etkisi aespa‘s kızlar geçen yıla göre solgun Sonraki seviye ve erkek grupları yayın/dijital hit alamıyor gibi görünüyor. NCT gibi gruplar yeni, sıradan dinleyiciler edinmek yerine mevcut hayran kitlelerine daha fazla odaklandığından, bu yaklaşım kurs için eşit olma eğilimindedir. Ancak 2022’nin en abartılı eylemleriyle karşılaştırıldığında, SM’nin kadrosu geçmiş yıllara göre biraz daha az baskın hissediyordu. Hayranlar her zaman “kamu dostu” şarkılardan bahsediyor ve bence ajansın “deneysel” ve popülistlerin daha eşit bir karışımını üretmesi iyi olur.

Yeni çıkış yapan bir grubun yokluğunda, SM Entertainment birkaç yeni grup tanıttı. projeler bu yıl. Ama çoğunlukla fışkırdılar. Onların “kızlar üstte” süper grup çok fazla tantana olmadan geldi ve gitti, bir proje single’ı yayınladı ve asla geri dönmedi. Bu projenin hala devam edip etmediğinden emin değilim, ancak bu noktada tüm ivmesini kaybettiğini söylemek doğru olur. Benzer şekilde, NCT Laboratuvarı dizi (NCT üyeleri için SM Station’ı düşünün) gerçek bir vizyon olmadan durup başlıyor gibi görünüyor. Şarkıların hiçbiri öne çıkmak için fazla bir şey yapmadı, bu da bunu NCT evreninin çeşitliliğine heyecan verici bir bakıştan çok bir gösteriş projesi gibi hissettirdi.

Bahsederken NCT, Ben müzik tarzlarına daha fazla çeşitlilik getirmelerini dileyen insanlardanım. Yıllardır bundan şikayet ediyorum ama 2022’de tüm NCT projesi beni gerçekten kaybetti. On yılı aşkın bir süredir SM’in erkek grubunun büyük bir hayranı (ve tüketicisi) olan biri olarak, ajansta benim için çok az şey kalmış gibi geliyor. değil NCT markasına bağlı. NCT evreninin dışında yeni bir erkek grubu olmayan SM, tüm servetini bu dar sese yatırıyor. Ve bu özel şablonun K-pop endüstrisindeki birçok taklitçi tarafından kopyalanmasıyla, sürdürülebilirlik konusunda endişeleniyorum.

Süre aespa ajans içinde parlak bir nokta olmaya devam ediyor, yardım edemem ama yeterince kullanılmadıklarını hissediyorum. Ne kadar popüler olurlarsa olsunlar, çaylak bir grup için yılda bir mini albüm çok az görünüyor. Sağlam bir diskografiden ziyade auralarına ve etkilerine dayanan başka bir BLACKPINK olduklarını görmekten nefret ediyorum. Finansal açıdan mantıklı olabilir, ancak hayranlar için pek eğlenceli değil.

Henüz serpinti görmemiş olsak da Lee Sooman‘ın ajanstan ayrılması (baş yapımcı olarak pozisyonu 2022’nin sonunda sona eriyor), SM’nin orijinal vizyonerliğini kaybettiğinden endişeleniyorum. Bu, en iyisi için ortaya çıkabilir ve ajans için yeni bir vizyona yol açabilir. Ama her iki şekilde de büyük bir kayıp.

Son olarak, SM’in müzikal tutkularını artırmasını diliyorum. K-pop pazarını tam anlamıyla kendi ekseninde kaydırarak, malzemelerinin bu dünyanın dışında hissettirdiği bir zamanı hatırlıyorum. Çoğu zaman, mevcut çıkışları uysal geliyor – özellikle solistlere gelince. A&R ekiplerini yeniden düzenlemeleri veya yapımcı/besteci kadrosunu genişletmeleri gerekip gerekmediğinden emin değilim, ancak ajansın adını duyurduğu şatafatlı SMP stilini özlüyorum. 2022 çıkış listelerinde benim zevkime göre çok fazla sıkıcı, bastırılmış ve trend peşinde koşan başlık parçaları vardı.


2023’te görmek istediklerim:

NCT evreninin dışında yeni bir erkek grubunun çıkışı
aespa’dan tam uzunlukta bir albüm
TVXQ Kore dönüşü
NCT için yeni bir ses (veya birim?)


Önceki yıllar: 2021 // 2020 // 2019 // 2018 // 2017 // 2016