K-Pop Ajanslarını Derecelendirmek 2022: Birinci Bölüm (Brand New, Cube, DSP, Fantagio, FNC, IST, Jellyfish)

Feragatname: K-Pop’un en büyük ajansları hakkındaki yazılarımda olduğu gibi, bu da dışarıdan birinin bakış açısıyla yazılmıştır. Başka bir hayranın bileceği şeyin ötesinde, işle ilgili herhangi bir finansal bilgiden haberdar değilim. Bu makalelerin amacı, bu ajansların sanatçılarına ve genel K-pop hayran kitlesine ne kadar iyi hizmet ettiğini incelemektir.

Bu ajanslarla ilgili geçen yılki düşüncelerimi merak ediyorsanız, birinci bölüm için burayı, ikinci bölüm için burayı tıklayın!


Yepyeni Müzik

Brand New Music’in sektörde çok meşgul kalmanın bir yolu var, ancak çok az iz bırakıyor. Erkek grubu çıkış yaptılar SİZE 2022’de ve işler onlar için oldukça sağlam başladı. Herkes ajansın güçlü yönlerine uygun olarak eğlenceli bir retro konsepti işaret etti. Ancak, takip eden geri dönüşler, erkek grubu saçmalıklarının en kötü türüydü. İnanılmaz umut verici BDC bu ezici YOUNITE albümleri lehine rafa kaldırılmış gibi görünüyor. Bu utanç verici.

Brand New Music’in emektar grubu AB6IX 2022’de müzik yayınlamaya devam etti, ancak sanatsal veya ticari olarak bir büyüme duygusu olmadan. Ajansın en parlak yıldızı görünüyor Lee DaehwiKBS’nin yapımcı odaklı varyete şovunu kazanan Dinle ve yoğun talep görmeye devam ediyor.

D+


Küp Eğlence

Geçmiş yıllarda olduğu gibi, Cube Entertainment servetinin çoğunu şu şirketin başarısına bağlamaya devam ediyor: (G)I-DLE. Bu yaklaşım işe yarıyor. Bu yıl grubun hiçbir müziğini beğenmemiş olsam da listedeki başarılarını kimse inkar edemez. Kıdemli hareket BTOB yılın başında tam bir grup olarak geri dönüş yapmayı başardılar. İnanılmaz derecede istikrarlı bir hayran kitlesine sahipler ve büyük ölçüde onlara oynuyorlar, solo yayınlar ise balad ağırlıklı repertuarlarında biraz baharata izin veriyor. 10 yıldır ellerinde olan BTOB, uzun vadede bu işin içindeymiş gibi geliyor.

Pentagon ve LIGHTSUM her biri bu yıl bir geri dönüş yaptı. Her ikisi de küçük bir tantanayla gelip gidiyor gibiydi. Pentagon askere alınma sıkıntılarının ortasındayken, LIGHTSUM geçen ay birkaç üyesini kaybetti. Halihazırda yerleşik Pentagon’dan daha çok onlar için endişeleniyorum, ancak 2022’de hiçbir eylem çok fazla dalgalanma yaratmadı.

C+


DSP Ortamı

Kanımca, DSP Media, Mirae. Onları geçen yıl en sevdiğim çaylaklar olarak seçmiştim ama 2022 bunu hiç karşılamadı. Bu kadar çok potansiyele ve yeteneğe sahip olmalarına rağmen ihtiyaç duydukları şarkıları veya promosyonları alamıyorlar. DSP, çıkış parçalarında sergilenen vaadi henüz yerine getirmedi ve vızıltı önemli ölçüde azaldı. Umarım bunu çevirebilirler.

KARD bu yıl uzun zamandır beklenen dönüşlerini bize çıkış dönemi materyallerinin ne kadar harika olduğunu hatırlatan bir müzikle yaptılar. Satışlar iyiydi ama Alarmı Çal pek iz bırakmadı. Yine DSP Media, öne çıkmaları gereken harika şarkıları bulmakta zorlanıyor.

D


Fantagio Müzik

Fantagio’nun ana müzikal ekmek kazananları yıldız, ve askere almalar başlarını diktikçe zor bir birkaç yıl olacak. Ajansın, işleri devam ettirmek için geniş oyuncu kadrosuna güveneceğini varsayıyorum. üye ile MJ Askere giden Fantagio, Astro treninin bir grup geri dönüşü ve birden fazla alt birimden geçmesini sağlamak için akıllıydı. Bu yayınlar, farklı seviyelerde başarı gördü, ancak markayı ayakta tuttu. Üye Cha Eunwoo bir süperstar olmaya devam ediyor ve endüstrinin birçok farklı yönüne ayrılıyor gibi görünüyor. Ajansın başına ne gelirse gelsin uzun bir kariyeri olacak.

Weki Meki 2022’de tek bir geri dönüş olmadan “şimdi görüyorsun, şimdi görmüyorsun” yaklaşımlarını sürdürdüler. Fantagio’nun onlar için planlarını asla anlamayacağım. Potansiyel süperstarlarla dolup taşmasına rağmen sonradan akla gelen bir şeymiş gibi muamele görüyorlar. Dürüst olmak gerekirse, ajansın onlarla işi bitmiş görünüyor.

C


FNC Eğlence

FNC muhtemelen kendi özelliklerini garanti edecek kadar büyüktür, ancak onlar hakkında söyleyecek çok şeyim yok. Sektörde hiçbir zaman merkez sahneye çıkmadan, ancak geniş ve çeşitli kadrolarıyla her zaman başarıya ulaşarak, birlikte ilerlemeye devam ediyorlar. Dışında kiraz mermisi (neredeyse hiç müzik yayınlamayan) ve AOA (isim hariç hepsi dağılmış gibi görünüyor), FNC erkek idoller ve aktörler/aktrislerden oluşan bir şirkete dönüştü.

Satış açısından, SF9 FNC’nin paketine liderlik etmeye devam edin, ancak daha genç grup P1Harmony topuklarını kıstırıyorlar. P1Harmony, Amerika’da tanıtım yapmak için çok zaman harcadı ve Kore’deki ünleri nispeten küçük kalsa bile bu onlar için karşılığını veriyor gibi görünüyor.

Kıdemli gruplar FTI adası ve CNBLUE 2022’de hiçbir şey yayınlamadı ama ajansın kapağında tüy kaldı. Bu sırada, N.Uçmak askere ara vermeden önce son bir geri dönüş yaptı. Genel olarak 2022, FNC için istikrarlı ama heyecan verici olmayan bir yıldı.

C+


IST Eğlence

IST_Eğlence_logosu

IST, birkaç ajansın bir birleşimidir ve mümkün olduğu kadar çok idolü cehennemine çekmeye kararlı görünüyor. Burada bulunabilecek çok sayıda başarılı grup var, ancak çoğunda kapsayıcı bir konsept veya sanatsal misyon yok gibi görünüyor.

Boyz K-pop’un en umut verici gruplarından biri olmaya devam ediyor, ancak diskografilerinin kalitesi bunu desteklemiyor. IST onlara ezici (ve genellikle düpedüz kötü) malzeme vermeye devam ediyor. Sanki ajans onların müzikal mirasını hiç dikkate almamış gibi. Karışıma yorucu (ve verimsiz) bir program ekleyin ve tükenmişlik tarifiniz var.

Victon müzik söz konusu olduğunda daha başarılı oldular, ancak üyelerin ayrılmaları ve ara vermeleriyle ilgili zor bir yıl geçirdiler. Bu arada çıkış grubu ATBO bir karışıklık. Şimdiye kadar, onlara karaktersiz montaj hattı müziği verildi. Cidden, IST’nin A&R ekibi yapay zekalardan mı oluşuyor? Orijinalliği kesinlikle umursamıyorlar.

haftalık korkunç müzikal seçimlerin bir başka kurbanıydı. Kimsenin istemediği bir ses yeniden keşfine katlandılar. Ama albüm satışları arttı, belki de neden bahsettiğimi bilmiyorum.

IST’nin yörüngesindeki en parlak yıldız, onların en kıdemli grubudur: Pembe. Açıkçası, bu kızların rütbeleri arasında olduğu için şanslılar. 2022 albümlerinin diskografilerinin en iyileri arasında olduğunu düşünmüyorum ama en azından üzerinde düşünülmüş ve iyi düşünülmüş hissettirdi.

D


Denizanası Eğlencesi

Küçülen listeleri göz önüne alındığında, Denizanasını artık bu yazıya dahil etmem gerektiğinden emin değilim. Demek istediğim, müzik söz konusu olduğunda, hemen hemen sadece VERIVERY bu noktada. Evet, bir solo yayınımız vardı. VIXX‘s aslan 2022’de, ama yakın zamanda bir grup toplantısı için nefesimi tutmuyorum.

Ancak, bu ay VERIVERY’de bir şeyler olmuş gibi görünüyor. Sonunda bir sinyal olabilir, ancak yeni albümleri inanılmaz satışlarla övünüyor ve onlara birden fazla müzik şovu galibiyeti kapıyor – onlar için kesinlikle yeni olan bir başarı. Hayranlar parlak bir konsepte dönüşü mutlu bir şekilde mi destekliyorlar yoksa 2022’de servetlerini kalıcı olarak artıracak bir şey mi oldu? Zaman gösterecek, ama Jellyfish’i onlara kalın ve ince yapıştığı için alkışlıyorum. Ancak bu, genel olarak ajans için oldukça sıkıcı bir yıl olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

C


İkinci bölümde KQ, MLD, P-Nation, RBW, Top Media, WakeOne, WM ve Yuehua’ya bir göz atacağım. Orada “C”nin üzerinde bir şeye sahip olmalıyız, değil mi?