Hayranlar, İdollerin “Street Man Fighter” ve “Show Me The Money” Gibi Endüstriye Özel Hayatta Kalma Şovlarına Katılmalarına İzin Verilip verilmeyeceğini Tartışıyor

Herhangi bir konuşmada Hallyu’dan (Kore dalgası) bahsedildiğinde, bahsedilen bazı yaygın endüstriler K-Pop, K-Dramalar, K-Film, K-Güzellik ve daha fazlasını içerebilir. Bunlar, ilk bakışta en yaygın olarak tanınan eğlence dünyalarıdır. Ancak bunlar, diğer endüstrilerle dolu çok büyük bir buzdağının sadece görünen kısmı. Bazı endüstriler yıllar içinde diğerlerinden daha fazla ana akım haline geldi, ancak hepsinde ‘K’ eşsiz bir güç.

Daha fazla hayran, Kore’nin geleneksel ve popüler kültürünün cazibesini açığa çıkardıkça, yukarıda bahsettiğimiz sektörlerden daha fazlasını öğrenme fırsatı da artıyor. Giderek daha fazla uluslararası hayran, K-Dance, K-Trot ve daha fazlası gibi büyüyen endüstrilere ilgi duyuyor.

Bu endüstriler Kore’de her zaman büyük olsa da, uluslararası hayranların dikkatini yıllar içinde yavaş ama emin bir şekilde çekiyorlar. Ek olarak, bu sektörleri büyük ölçekte öne çıkaran şovların son zamanlardaki yükselişi nedeniyle, tüm izleyicilerden (hatta Kore’deki yeni izleyiciler dahil) yeni bir takdir düzeyi kazandılar.

Örneğin, K-Dance, ” gibi şovların ortaya çıkmasından bu yana yeni bir popülerlik düzeyine ulaştı.Sokak Kadını Dövüşçüsü“, “Be Mbitious” ve “Street Man Fighter”. Daha önce sadece dans tutkunlarının ve bazı K-fanların Koreli dansçılara ve onların performanslarına ilgi duyduğu zamanlardan farklı olarak, K-Dance şimdi yeni keşfedilen hayranlıkla daha büyük bir ölçeğe yükseldi. Bu hem Korece hem de küresel bakış açıları için geçerlidir.

“Yeni bir şarkı çıkınca koreografın adını kimse yazmazdı. Buna üzülüyordum ama şimdi daha çok ünlü oluyorlar ve daha çok tanınıyorlar. Buna çok sevindim.” – Lim BoNa (Heyday YouTube Kanalı)

Aynı nefeste, trot müziği Kore’de (özellikle eski nesiller arasında) her zaman popüler olmuştur, ancak “Bay Trot” ve “Bayan Trot” türün popülaritesini genç nesillere de damlattı. Lim YoungWoong ve YeongTak sadece Koreli gençlerin dikkatini çekmekle kalmadı, aynı zamanda türün uluslararası alanda popülaritesine de katkıda bulundu.

Aslında, Super Junior-T, ASTRO’dan MJ, MONSTA X’den MinHyuk (feat. JooHoney) ve BTS’den Jin’in K-Trot şarkılarını cover’laması veya yaratması gibi K-Pop idolleri sayesinde K-Trot türü daha da erişilebilir hale geldi. onların kendi. Bu konuda daha sonra.

Bununla birlikte, bu netizenin tırıs ve K-Pop’un çekiciliği arasındaki farkı ve trot’un K-Pop’a göre popülaritesi hakkındaki görüşlerini okuyabilirsiniz.

Reddit Ekran Görüntüsü

Ana akım Kore eğlencesinin bir parçası olarak kabul edilen K-Pop ile K-Trot vb. gibi diğer endüstriler arasındaki yukarıda bahsedilen denge ve/veya geçiş, bazı tartışmalara yol açtı.

Son yıllarda sektöre özel programlara katılan K-Pop idollerinde artış oldu.

Çoğu insan idollerinin bu programlarda yer almasını takdir ederken, bazı insanlar (K-Pop ve K-Pop olmayan hayranlar) bu sektöre özel şovların parçası olmanın idollerin yeri olmadığını düşünüyor.

Haydi, sektöre özel şovlara K-Pop idollerinin dahil edilmesi hakkında hayranların nasıl hissettiklerine daha yakından bakalım.

Not: Bu makalenin hatırına, ‘sektöre özel’, belirli bir sektörde uzmanlaşmış profesyonellere yönelik bir gösteriyi ifade eder. Bu makale, asıl mesleği idol olmak olan (yani tam zamanlı dansçı/koreograf, trot şarkıcısı vb. olmayan) idollere atıfta bulunmaktadır.

Sektöre özel şovlara idol katılımının arkasındaki amaç/niyet/anlayış

Pek çoğu, idollerin “Be Mbitious” gibi şovlara dahil edilmesinin ve sonuç olarak “Street Man Fighter”ın şovlar için popülerlik yaratmak için bir pazarlama aracı olduğuna dikkat çekti. Eski IZ*ONE üyesi Lee ChaeYeon’un “Street Woman Fighter”daki görünümünden aldığı karışık tepkinin ardından, dizinin bazı hayranları bu tür şovlara idol eklemenin arkasındaki niyetler konusunda şüpheci.

Lee ChaeYeon’un “Street Woman Fighter”da bir idol olarak varlığı çok fazla drama yarattı ve gösteriye daha da fazla ilgi çekti. Görünüşüyle ​​ilgili tartışmalar, tam zamanlı dansçılardan farklı bir dans tarzı olan idol bir dansçı olması gerçeğinden kaynaklanıyor. Gösterinin bir üyesi idollerin dans tarzlarını farklı olarak tanımladı çünkü dansları gerçek koreografiden çok kendilerini sergilemeye odaklanıyor.

Üslup farklılıklarına ek olarak, hem idol hem de tam zamanlı dansçılar son derece yetenekli olsalar da, performanslarına giden deneyim ve teknik de oldukça farklıdır.

Bazı hayranlar Lee ChaeYeon’u zorlu bir hayatta kalma şovu üstlendiği ve becerilerini göstermek istediği için överken, birçok hayran zıt tepkiler aldı.

Bu hayran, idoller ve profesyonel dansçılar arasındaki beceri farklarının altını çizdi.

Bu hayran, becerilerde bir boşluk yaratacak teknik ayrıntıların inceliklerinden bahsetti.

Bu, sektöre özel hayatta kalma şovlarına katılan idollere karşı bir düşmanlık kaynağı oldu, çünkü birçok hayran sektörlerin farklı olduğunu düşünüyor, bu da beceri seviyelerinde de bir eşitsizlik olabileceği anlamına geliyor.

Ek olarak, bazı hayranların bir idolün uzman profesyoneller arasında yer almasına izin vermenin ne anlama geldiğiyle ilgili bir sorunu var. Profesyonellerin zanaatlarına harcadıkları zaman, çaba ve deneyimin çok hafife alınabileceği endişesi var.

Ancak, karşı çıkanlara rağmen, birçok kişi Lee ChaeYeon’un hala oradaki en iyi idol dansçılardan biri olduğunu kabul ediyor. Şovdaki deneyimi, ezici yeteneğini tanımlamıyor veya azaltmıyor.

İşte harika bir akışkanlıkla övünen viral dans becerilerinin bir videosu.

Birçoğu da Ekim’deki solo çıkışını dört gözle bekliyor. Nedenleri hakkında daha fazla bilgiyi buradan okuyabilirsiniz.

Bu nedenle, bazı hayranlar bir idolün yarışmak için gereken becerilerin farkında olduğu sürece katılmalarına izin verilmesi gerektiğini düşünüyor. Sonuçta, hepsi bir sebepten dolayı idol. Her birinin bolca yeteneği var, bu sadece şovu dikkatlice seçme meselesi.

Sektöre özel şovlara idol katılımının söz konusu sektörler üzerindeki etkileri/etkileri

Bazı hayranlar, sektöre özel şovlarda yarışan K-Pop idollerinin dezavantajlı olduğunu düşünürken, diğerleri K-Pop ile bağlantının söz konusu sektör için olumlu hizmet edebileceğine inanıyor.

Daha önce de belirttiğimiz gibi, K-Dance’in yanı sıra K-Trot da küresel popülerlik açısından yükselişte. Genç Koreliler arasında popülaritesinin artmasıyla birlikte, giderek daha fazla K-Pop idolü de bu türe ilgi duyuyor veya ilgilerini daha fazla halka gösteriyor. Sonuç olarak, birçok K-Pop hayranı, Kore müzik bilgilerini en sevdikleri idoller aracılığıyla genişletiyor. Bu, idollerinin trot coverlarını dinlemekten, hatta biaslarından bir trot şarkı önerisine bakmaktan vs. olabilir.

Bu nedenle, bazı hayranlar K-Pop idollerinin trot gibi endüstriler/türlerle bağlantısını iyi bir şey olarak görüyorlar çünkü derneğin türün büyümesine ve popülerleşmesine yardımcı olacağına inanıyorlar.

Bununla birlikte, bazı hayranların vurgulamak istediği bir endişe ve gerçek, bu türlerin başarıları için özellikle şu anda K-Pop derneklerine bağlı olmadığıdır. Pek çok sektöre özgü sanatçı da kendi alanlarında iyi iş çıkarıyor.

Bu netizen, tırıs’ın son yıllarda kendi başına bir patlama yaşama biçimlerini açıklıyor.

Aynı zamanda, bu endüstrilerin K-Pop endüstrisinden de bir baskıyla sevgi aldığı doğrudur.

Örneğin, ASTRO’dan MJ, bir trot çıkışı yaptı ve ASTRO konserlerinde trot solo sahneleri gerçekleştirdi ve giderek daha fazla K-Pop hayranının bu türü keşfetmesine izin verdi. Onun durumunda, bir hayran daha önce trot türünü bilmese ve AROHA fandomuna girse bile, MJ’nin etkisiyle onu öğrenecekler.

Hayranlarını bu tür aracılığıyla büyülemekle kalmıyor, aynı zamanda AROHA’nın (ASTRO’nun fandomu) kalbinde çok değer verdiği bir türü icra ettiğini görmekten keyif alıyor.

Bu bağlamda, idollerin endüstriye özgü şovlara katılmasına izin verilmesi gerektiğini söyleyebilirsiniz, çünkü çoğu durumda idol olarak kendileriyle sınırlı olabilecek türlerde/tarzlarda yeteneklerini keşfetmelerine izin veriyorlar.

Ancak yine de, bazı hayranlar özellikle K-Pop idollerinin bu tür şovlara katılmasına izin verilmemesi gerektiğini düşünüyor çünkü onlar bu endüstrilerde kalma eğiliminde değiller. Rap hayatta kalma şovu gibi şovlara katılan çoğu idol “Bana parayı göster“Örneğin, daha sonra idol faaliyetlerine geri dönme eğilimindeler.

Pek çok hayran, fırsatın başka bir sektörde (büyük ya da küçük) bir şöhret yönüne (büyük ya da küçük) sahip biri yerine, o belirli sektörde başarılı olmaya çalışan birine gidebileceği zaman boşa harcandığını düşünüyor.

Ayrıca K-Pop hayranları tarafından bu endüstrilerdeki profesyonellerin en sevdikleri idoller lehine itibarsızlaştırılmasını da takdir etmiyorlar.

Bu hayran, idol rapçilerin yeteneklerini (bu durumda) kabul etmeleri gerektiği için bu konuda nasıl dikkatli olduklarını açıklıyor. Diğer-endüstri-fandomları arasındaki inanç/fikir çatışması ve programın/endüstrinin amacına ilişkin anlayışları söz konusu olduğunda, onların çelişkili duyguları ortaya çıkar.

Aynı zamanda, bazı hayranlar bu şovlarda idollerin varlığının gerekli olduğunu düşünüyor çünkü bu onların idolleri ve yeteneklerini çevreleyen damgaları kırmalarına izin veriyor.

Bir örnek, iKON’dan Bobby’nin “Show Me The Money” ödülünü kazanan ilk idol olması.

Hayranlar, İdollerin Endüstriye Özel Hayatta Kalma Şovlarına Katılmalarına İzin Verilip verilmeyeceğini Tartışıyor

Reddit Ekran Görüntüsü

Endüstriye özel hayatta kalma şovlarında idollere sahip olmanın önemi hakkında birçok görüş var. Konu hakkında ne düşünüyorsun? İdollerin bu şovlarda yer almak için daha fazla fırsatı olmasını mı, yoksa olmamalarını mı dilersiniz? Yorumlarınız ile düşüncelerinizi öğrenmemize izin verin!