Beyond Evil Dizisi – Kore Masalı

Beyond Evil 2021 Kore dizileri içinde en iyi Kore dramaları içinde yerini almış durumda. Dikkatlice kurgulanmış, büyüleyici ve tamamen bağımlılık yaratan Beyond Evil dizisi ile, tüylerinizi diken diken ederek koltuğunuzun kenarına büzüşmeye hazırlanabilirsiniz.

2021’in en iyi Kore dramaları içinde yer edinen Beyond Evil dizisi.

Beyond Evil Mevzusu

Bir çok hikayenin yapmış olduğu benzer biçimde Beyond Evil dizisi de, kötülüğün ilk kez 20 yıl ilkin çiçek açmış olduğu uykulu Manyang nahiyesinde başlıyor. Bayanlar parmak uçlarından başka hiçbir şey bulunamadan ortadan kaybolmaktadır.

Popüler, sevilen bir kız kaybolanlara katıldığında, kardeşi Lee Dong Sik (Shin Ha Kyun), onu öldürmekle suçlanır. 20 yıl sonrasında, günümüzde Lee Dong Sik cinayetten beraat eder. Manyang’da bir polis memuru, geçmişi hala unutmamış olan yerlilerin şüphesine ve nefretine katlanır.

Sadece Manyang’a değişiklik, hem de geleceğin Polis Komiseri’nin oğlu olan ve geleceği parlak bir yıldız olan Han Joo Won (Yeo Jin Goo) ile tekrardan şekillenmeye adım atar. Dong Sik’in patronu olarak atanan ikili gönülsüz bir ortaklık kurar. Fakat Joo Won bir sırra haizdir. 20 yıl önceki kayıplar tekrardan başladığında, iki adam başta birbirlerini olmak suretiyle bildikleri her şeyi sorgulamak zorunda bırakılırlar. Beyond Evil dizisi, görkemli ötesi kurgusuyla en iyi Kore dramaları içinde öne çıkarak, kesinlikle övgüleri hak ediyor.

Beyond Evil Dizisi Niçin İzlenmeli?

1. Oyuncuların Kimyası

Shin Ha Kyun ve Yeo Jin Goo benzer biçimde aktörlerin kuvvetli performanslar sunacağını anlatmaya gerek yok. Bu kesinlikle bir romantizm olmasa da, oyuncuların karakterleri oynama biçiminde öyleki bir kıvılcım var ki buna kimyadan başka bir şey denilemez. Ezilmiş bakışlar, derin bakışlar, içten yalvarmalar ve elektrikten başka bir şey olmayan bir nefret-aşk dinamiğine sahibiz.

Bu şovun yüzde 80’i karakterleri çevresinde dönmektedir. Daha azca yetenekli oyuncuların ellerinde, bu, dikiş yerlerinde dağılabilir, sadece hem Shin Ha Kyun hem de Yeo Jin Goo, gösteriyi yukarıda ve öteye giden nüanslı, canlı performanslarla tutturuyor.

“Beyond Evil” alt metin üstünde gelişmektedir. Birçok sahnenin birkaç satırı var ve bu satırlar çoğu zaman içinde birden fazla minyatür konuşma ihtiva eder. Gene de oyuncular, karakterin düşündüğü her şeyi asla açığa vurmadan, tüm bu gizli saklı anlamı gözlerinden, ifadelerindeki ve gövde dillerindeki minik değişikliklerden aktarmayı başarıyor. Fazlaca azca göstermekle oldukça göstermek içinde yürüdükleri bir ip var ve bu oldukça iyi yapılmış! Gösterinin 57. Baeksang Sanat Ödülleri’nde dört adaylık alması da bu aşamada şaşırtıcı değil.

 2. Manyang Halkı

Mevzuyu taşımak için büyük seviyede iki ana yıldızına dayanan bir şov olduğu, kalan karakterlerin kağıt inceliğinde olacağı düşünülebilir, sadece durum {hiç de} öyleki değil.

Manyang polis şefi Nam Sang Bae’den (Chun Ho Jin), ürkek Park Jeong Je’ye (Choi Dae Hoon), yakıcı Yoo Jae Yi’ye (Choi Sung Eun), çömez Oh Ji Hoon’a (Nam Yoon Su) ve sonuna kadar heybetli Rusça konuşan Lee Chang Jin’e (Heo Sung Tae), Manyang halkı kusurları, güvensizlikleri ve kendi hayalleriyle canlı ve gerçekçidir. Bu, adam egemen bir şov benzer biçimde görünüyor ve bunun bazı yönlerden olduğu inkar edilemez. Sadece hanımefendiler bu hikayenin kalbi ve özüdür.

Mesleklerine kadar her detay sonradan düşünülmemiş. Jae Yi, ekranda nadiren görülen ve çoğu zaman erkekler tarafınca oynanan, elle meydana getirilen zahmetli bir iş olan kasaptır. Oh Ji Hwa (Kim Shin Rok), Dong Sik’in en iyi arkadaşlarından biridir ve görünürde aşk çizgisi olmayan inanılmaz derecede başarıya ulaşmış bir polistir. Ve meclis üyesi Do Hae Won (Gil Hae Yeon) belediye başkanlığı için yarışırken, hiçbir adam tarafınca denetim edilmedi. Kasabanın güzellik salonunda gizlice kumar oynayan ahjummalar bile bazen polisi alt eder.

Manyang’da gücü hanımefendiler elinde tutuyor ve dizi bu karakterleri dikkatsizlik etmiyor ya da onlara Dong Sik ve Joo Won’un hikayesinin çeperleri benzer biçimde davranıyor. Onlar birbirleriyle ve bir tüm olarak Manyang’ın ayrılmaz birer parçası. Bu, her şeyi daha da garip kılıyor bu sebeple tüm bu karakterler bir şeyler saklıyor.

3. Gizem

Bir çok vakit gerilim filmleri her şeyi açığa vurarak ve seyircilere katilin kim bulunduğunu söyleyerek adım atar. Karakterlerin olmadığı bilgisine haiz olduğumuz ve nasıl biteceğini bildiğimizi idrak etmek için savaşım etmelerini seyretmek zorunda olduğumuz için birazcık sinir bozucu gelebilir. Fakat hakikaten büyük gizemler, sizi sonuna kadar tahminde bırakanlardır. Bu şovun yapmış olduğu da tam olarak budur. “Beyond Evil”, karakterlerinin altındaki halıyı ne vakit çekip çıkaracağını ve ne vakit geri duracağını oldukça iyi biliyor. Diziyi izlerken biz bir tek karakterlerin bildiklerini biliyoruz, hatta kimi zaman bundan daha azını. Dong Sik ve Joo Won benzer biçimde ikimiz de hanımefendileri kimin kaçırdığını ve niçin 20 yıl sonrasında tekrardan başladıklarını bulmaya çalışan dedektifi oynuyoruz.

Kötülüğün göze çarpan ya da abartılı olmadığını, bir çok vakit sessiz, basit ve fazlasıyla kolay bulunduğunu göstermektedir. Dar yakın çekimler, yavaş kaydırmalar ve takip eden çekimler, seyircileri minik kasabalardaki klostrofobi hissine ve karakterlerin kendi kafalarında iyi mi kapana kısılmış hissettiklerine götürür. Yönetmen Sim Na Yeon, daha ilkin bu gösteriden daha değişik olmayan “Moments of 18”i yönetmişti. İnanılmaz derecede yetenekli olduğu ve kabiliyetinin bu gösteriyi oyunculuk, yazarlık ve yönetmenlik alanında hakikaten bir başyapıt haline getirmiş olduğu aşikar.

4. OST

Bu şekilde bir drama atmosferik müzik gerektirir. Hiçbir şey oldukça neşeli yada açıkça uğursuz değil, gerilmiş ve ciddi arasındaki çizgiyi aşmayı başaran bir yapı. Albümdeki en iyi şarkı Choi Baek Ho’nun her bölümün sonunda çalan “That Night” şarkısı. Yalnızlığı, yorgunluğu ve korkuyu bir halde aktaran çarpıcı bir parça ve inanılmaz derecede bağımlılık yapıyor.

Şarkının eski vakit hissi, minik kasaba ortamına ve Dong Sik benzer biçimde sakinleri için dönemin durduğu fikrine muhteşem bir halde uyuyor. Şarkının sözlerinde, anlatıcının birini aramış olduğu, her yerde izlerini görmüş olduğu ve onu bigün bulup bulamayacaklarını merak etmiş olduğu anlatılıyor. Bu bildiri hikayeyle pek oldukça yönden bağlantılı ve her karakterin hayatıyla derinden kesişiyor. Ve albümün geri kalanı da bir o denli görkemli.

Daha fazlasını söylemek, bu muhteşem gösteriden oldukça fazla şey yitirmek olur, sadece almış olduğu tüm övgülere ve sevgiye değdiğini söylemek kafi. Beyond Evil dizisi heybetli ya da seyredilip unutulabilecek türden bir takım değil. Bittikten sonrasında uzun süre devam edecek yavaş bir acı, kötülüğün sıradanlığına bitkin bir protesto ve minik kasabalara ve beklenmedik arkadaşlara bir aşk mektubu.

İçerik