B Taraflarının Savaşı: SHINee, SF9, MBLAQ, Baekhyun, (G)I-DLE

K-pop’un başlık şarkıları dinleyicilerin çoğunun dikkatini çekebilir, ancak birçok albüm parçası eşit derecede dikkat çekmeye değer. Ben bunlara “gömülü hazineler” diyorum.

Bunun ötesinde, K-pop albümleri daha sınırlı bir dinleyici kitlesine hitap eden binlerce ek parça sunar. “B-taraflarının savaşı” özelliğimin bir parçası olacak olan bu şarkılar.

Bu yazıda, A&R şapkamı takacağım ve rastgele seçilmiş beş K-pop b-yüzü dinleyeceğim. Dahil olmak üzere her biri için mini bir inceleme yazacağım. Önyargı Listesi derecelendirin ve en az favoriden en çok favoriye doğru sıralayın. Kazanan özel bir etkinliğe katılacak Önyargı Listesi B tarafı oynatma listesi. Kendi küçük ajansım gibi düşün, var olmayan sanatçılarıma seslendirmek istediğim şarkıları elle seçiyorum!

B Tarafları Savaşımın tüm turlarını buradan kontrol edebilirsiniz!



SHINee – Tek Göz (2015)


Grubun 2015 albümünün orijinal versiyonunun açılış şarkısı olarak her zaman buldum Tek Göz biraz… şey… tuhaf. Pek çok SHINee parçasından çok daha ağırbaşlı ve seyrek, ama bu onun sıra dışı çekiciliğine katkıda bulunuyor. Koro, yakalanması zor bir gizem duygusu için bombalamayı bıraksa bile, aslında burada çok şey oluyor. Muhtemelen pek çok SHINee hayranının sevdiği gibi bu şarkıyı sevmiyorum ama kesinlikle bir üretici haline geldi.

Kancalar 8
Üretme 8
uzun ömür 8
Ön yargı 8
DEĞERLENDİRME 8

SF9 – Senaryo (2021)


SF9’un şık dans pisti sesi, b-side’larının çoğuna kadar uzanır ve Senaryo Kolayca bir başlık parçası olarak tanıtılabilirmiş gibi hissettiriyor. Pisti ilerleten hafif disko ritminden gerçekten keyif alıyorum. Perküsyonun ilginç bir dokusu var, sanki bir çeşit filtreden geçiyormuş gibi. Koro güzel bir ağırlığa sahip, ancak ikinci mısranın daha fazla ısırık almasını diliyorum. Neyse ki, Senaryo bitmeden hemen önce tatmin edici bir doruğa ulaşır.

Kancalar 8
Üretme 8
uzun ömür 9
Ön yargı 9
DEĞERLENDİRME 8.5

MBLAQ – Geri Gelemez (2012)


MBLAQ’un müziği, yeni K-pop hayranları tarafından büyük ölçüde unutulduğu için tekrar gözden geçirilmeye değer. Geri dönemem döneminin büyük bir kısmı, ancak çok özlediğim, kabaran, duygusal bir sesi kullanıyor. Döngü tuşları, melodiler uygun bir şekilde takip ederken parçayı ruh haline sokar. Sürekli yapı hissi veren türden bir pist. Bu, tonlarca gerginlik katar ve çok tahmin edilebilir hissedilen yorgun dize/nakarat/dize yapısını bozar.

Kancalar 8
Üretme 8
uzun ömür 9
Ön yargı 8
DEĞERLENDİRME 8.25

Beakhyun – Poppin’ (2020)


EXO’dan Baekhyun, bu tarz gevşek, ritim ağırlıklı r&b ile kendi elementinde. Solo müziğinin büyük bir hayranı değilim ama bu kesinlikle takip etmesi gereken ses türü. patlıyor 2000’lerin ortalarında bir radyo hiti olmuş, bağımlılık yapan bir kanal oluşturmuş ve ona bağlı kalmış gibi geliyor. Şarkı, dinamik riffler için pek çok fırsat sunuyor ve heyecan verici, katmanlı bir vokal düzenlemesine odaklanan basit bir koro tarafından sabitleniyor.

Kancalar 8
Üretme 8
uzun ömür 8
Ön yargı 8
DEĞERLENDİRME 8

(G)I-DLE – Şimdiden (2022)


Büyük bir (G)I-DLE hayranı olduğumu söyleyemem ama bu tür karamsar, orta tempolu popları oldukça iyi veriyorlar. Bunu daha abartılı single’larına tercih ederim. Çoktan ilginç, klostrofobik bir ritim üzerinden kızların benzersiz vokal tonlarını duymamızı sağlıyor. Köprü sırasında gelen perküsyonu gerçekten seviyorum. Buna rağmen, konu dinlemeye geldiğinde bu şarkı tarzı asla ilk tercihim olmayacak. Benim zevkime göre biraz fazla sessiz.

Kancalar 7
Üretme 8
uzun ömür 8
Ön yargı 8
DEĞERLENDİRME 7.75


Beşinci: (G)I-DLE – Şimdiden
Dördüncü: Beakhyun – Poppin’
Üçüncü: SHINee – Tek Göz
Saniye: MBLAQ – Geri Gelemez

Öncelikle: SF9 – Senaryo


SF9’ları tebrik ederiz Senaryo – B tarafları Savaşımın elli dördüncü galibi!

Okuyucular, ne düşünüyorsunuz? Herhangi bir gizli mücevher keşfettiniz mi? Yorumlarda kendi sıralamanızı bırakın!