Asya Cam Üflemenin Kökenleri

Asya Cam Üflemenin Kökenleri

Cam üflemenin gömü tekniğinin 1. yüzyılda Suriye’den geldiği söyleniyor.Aziz Yüzyıl. Teknik, Güneydoğu Asya ve Çin’deki efsanevi ipek yolu cam ticareti yardımıyla Asya yarımadasında hızla yolunu buldu. O zamandan beri cam üfleme, diğerlerinin yanı sıra lüks ve ticari amaçlarla kullanılan ürünlerle bir uzmanlık alanına dönüşmüştür. Günümüzde cam üfleme, son aşama karmaşık önkoşulları, bilhassa tasarımlar ve renk teorisi şeklinde çeşitli yönlerdeki informasyon birikimi göz önüne alındığında, sanat içerikli bir emek harcama olarak görülmektedir. Çeşitli Asya ülkeleri, cam üfleme kültürünü benimsemiş ve onu çağıl bir sanat eserine dönüştürmüştür.

Japonya; Lake eşya ve bambu ile meşhur olmasına karşın, 18. yüzyılda Portekizliler tarafınca cam üfleme ile tanıştı.inci Yüzyıl. Ülke, sanatı Osaka Üniversitesi ve Niijima Cam Merkezi şeklinde kurumlarda müfredatlarına dahil etmek de dahil olmak suretiyle tekniğe büyük yatırım yapmış oldu. Japonya’da cam üfleme geleneğini kolaylaştıran bir öteki yatırım ise Toyama, Hakone, Kai ve Nakama galerileri şeklinde müzelerin varlığıdır. Netice olarak, karmaşıklığı, deseni ve tasarımı bir sanatçının temasına gore farklılık gösteren Japonya’nın cam sanatlarının bir çok, dünya genelinde yüksek puan alan galerilerin zirvesi haline geldi. Japon cam eşya evrimi, Kyohei Fujita, Tosichi Iwata ve Jutta Page şeklinde mühim cam sanatçılarının öncüleri olarak Nagasaki cam üfleyicilerle başladı.

Bu beceriyle Japonya ile aynı dönemde tanışan Cenup Kore, cam üfleme tekniğini de geliştirmiştir. Tıpkı Japonya şeklinde, Cenup Kore de Kook-mi Üniversitesi ve Joon cam stüdyosu şeklinde eğitim kurumlarına entegre ederek tekniğin informasyon ve becerisini aktarmak için yatırım yapmış oldu. Jeju cam müzesi de dahil olmak suretiyle müzelerin ve sergilerin varlığı, Cenup Kore’nin cam üfleme sanatının devamlı mükemmelliğini kolaylaştırıyor.

Çin’in 3. yüzyılda Batı’dan cam üfleme becerisini kazanılmış olduğu iddia ediliyor.rd yüzyılda kireç ve soda ile meydana getirilen cam eserler ile. Bununla beraber, MÖ 206 ve MS 220’deki Han hanedanına tarihlenen Çin şekilli cam nesnelerin keşfi, aksini gösteriyor. Ne olursa olsun, Çin nesiller süresince cam üfleme tekniğini mükemmelleştirdi. Çin’in en ikonik cam sanatı destekçilerinden biri, dikkate kıymet güzel duyu ve becerilerin sergilendiği Şanghay cam sanat müzesidir. Şanghay Üniversitesi ve Tsinghua Üniversitesi şeklinde kurumlardaki programlar cam sanatı kültürünü daha da yaygınlaştırdı. Meng Du. Tittot ve LiuliGongFang, Çin’in mühim cam sanatçılarından bazılarıdır. Liuli sanatı; Çin kristal sanatı olarak da malum bu, antik Çin tesirindeki tasarımları göz önüne alındığında Çin’in en kültürel ve otantik cam sanatıdır.

–P. Earlkh

#cam üfleme #Asianglassüfleme #Çince #ShanghaiMuseum #KookmiUniversity #JeJuGlassMuseum #JoonGlassStudio #LiuliArt #crystalart #UniversityofOsaka #NiijimaGlassCentre #glassartmuseum #Tittot #liuliGongFang

Etiketler: Asianglassüfleme, çince, kristal sanat, glassartmuseum, cam üfleme, JeJuGlassMuseum, JoonGlassStudio, KookmiUniversity, LiuliArt, liuliGongFang, NiijimaGlassCentre, ShanghaiMuseum, Tittot, Osaka Üniversitesi


İlgili Makaleler

Reklamcılık

Bir yanıt yazın